IBM presenta els resultats del tercer trimestre de 2010

IBM (NYSE: IBM ) ha anunciat per aquest tercer trimestre del 2010 un benefici diluït de 2,82 dòlars per acció, que en comparació amb els 2,40 $ per acció registrats en el tercer trimestre de l'exercici fiscal 2009, representa un increment del 18%.

El benefici net del tercer trimestre del 2010 va ser de 3.600 milions de dòlars en comparació amb els 3.200 milions del mateix període de l'any anterior, amb un creixement del 12%. Els ingressos totals del tercer trimestre del 2010 van ser de 24.300 milions de dòlars, amb un augment del 3% (4% en moneda constant) respecte al tercer trimestre del 2009.

"En el tercer trimestre, hem registrat creixements en els ingressos provinents del negoci de maquinari, programari i serveis, hem ampliat marges i augmentat doble dígit, els beneficis per acció, de nou", afirma S amuel J.Palmisano, Chairman, president i CEO d'IBM. "Hem aconseguit un excel lent rendiment en la nostra unitat dels mercats emergents, el que reflecteix el manteniment de les inversions malgrat la recessió i l'enfortiment de la infraestructura d'aquests països".

"De cara al futur, estem en una posició única, invertint en segments d'alt valor afegit, com l'anàlisi de negoci, les solucions Smarter Planet i els sistemes avançats. Com a resultat, estem segurs que podrem registrar sòlids rendiments de negoci per fer créixer els beneficis, retornar el valor als nostres accionistes i aconseguir uns beneficis per acció per a l'exercici 2010 de, almenys, 11,40 $ ".

Des del punt de vista geogràfic, els ingressos a la zona d'Amèrica han estat de 10.200 milions de dòlars, amb un augment del 3% (2% en moneda constant) enfront del mateix període del 2009.Els ingressos a EMEA (Europa, Orient Mitjà i Àfrica) han estat de 7.400 milions de dòlars, cauen un 6% (1% en moneda constant). Els ingressos d'Àsia-Pacífic han crescut un 14% (7% en moneda constant) fins a 5.900 milions de dòlars. Els ingressos del segment OEM (original equipment manufacturers) han estat de 806 milions de dòlars, amb un augment del 27% comparat amb el tercer trimestre del 2009.

Mercats emergents

Els ingressos de la divisió de mercats emergents han crescut un 16% (13% en moneda constant) i representen un 21% dels ingressos geogràfics totals d'IBM en el trimestre. Els ingressos provinents dels països BRIC (Brasil, Rússia, Índia i Xina) han augmentat un 29% (26% en moneda constant), mentre que els registrats en els altres 28 països pertanyents a aquesta unitat també han crescut doble dígit.Per la seva banda, els generats a partir de les unitats d'emmagatzematge i servidors han crescut més d'un 20% el tercer trimestre. IBM compte, en l'actualitat, amb 103 delegacions en els països de la unitat de mercats emergents, havent-se inaugurat 40 al llarg de l'any en curs.

Serveis

Els ingressos de Global Services han crescut un 2% (2% en moneda constant). Per segments, els ingressos de Global Technology Services (GTS) han augmentat un 1% (1% en moneda constant) fins als 9.500 milions de dòlars. Per la seva banda, els ingressos procedents de la divisió de Global Business Services (GBS) han registrat un creixement del 5% (5% en moneda constant) fins a 4.600 milions de dòlars.

El benefici abans d'impostos de Global Services ha augmentat fins als 2.200 milions de dòlars, el que representa un creixement interanual del 4%. Els beneficis abans d'impostos registrats a Global Technology Services (GTS) i Global Business Services (GBS) han augmentat un 4% i un 5%, respectivament.

IBM ha signat contractes de serveis durant el tercer trimestre de 2010 per valor de 134.000 milions de dòlars, el que suposa un augment de 5.000 milions de dòlars en comparació amb el trimestre anterior (2.000 milions menys en moneda constant) i un creixement pla interanual.En el trimestre, s'han signat contractes de serveis per valor de 11.000 milions de dòlars, dels quals 10 eren de més de 100 milions de dòlars.

Les signatures de contractes de serveis d'Outsourcing (GTS Outsourcing and Application Management Outsourcing) van ser de 5.700 milions de dòlars, el que suposa un descens del 15% (14% en moneda constant). Les signatures de nous contractes de serveis d'outsourcing de gran volum, que aporten major facturació que les extensions de contractes, han registrat un fort creixement.

Programari

Els ingressos de l'àrea de Programari han estat de 5.200 milions de dòlars en el tercer trimestre del 2010, cosa que ha representa un creixement de l'1% (2% en moneda constant), o un 4% (6% en moneda constant) excloent les operacions de la unitat venuda de PLM (Product Lifecycle Management) registrades en el primer trimestre de l'any, en comparació amb el tercer trimestre del 2009.El benefici abans d'impostos de l'àrea de programari va ser de 1.900 milions de dòlars, el que representa un creixement interanual del 2%.

Maquinari

Els ingressos de la divisió de Sistemes i Tecnologia han sumat 4.300 milions de dòlars en el trimestre, registrant un augment del 10% (11% en moneda constant) en comparació amb el segon trimestre del 2009. El benefici abans d'impostos de l'àrea de Sistemes i Tecnologia va ser de 327 milions de dòlars, el que representa un creixement del 46%.

Finançament

Els ingressos de la divisió de finançament, IBM Global Financing, han disminuït un 1% (1% en moneda constant) en el tercer trimestre fins a arribar als 529 milions d'dòlars.El benefici abans d'impostos va augmentar un 23% fins als 503 milions d'dòlars.

Resum de resultats

• Benefici diluït de 2,82 dòlars per acció, un 18% més;
  • 31 trimestres consecutius de creixement en els beneficis per acció, 13 dels 15 últims a doble dígit;
  • Augmenta la previsió de beneficis per acció per al 2010 fins, almenys, $ 11,40;
  • Benefici net de 3.600 milions de dòlars, un 12% més;
  • Marge net del 14,8%, 1,1 punts més;
  • Ingressos de 24.300 milions de dòlars, un 3% més, 4% en moneda ambstante;
  • Els ingressos provinents dels mercats emergents creixen un 16%, 13% en moneda constant;
  • Els ingressos provinents dels països BRIC (Brasil, Rússia, Índia i Xina) creixen un 29%, 26% en moneda constant;
  • Els ingressos de Business Analytics creixen un 14%;
  • Els ingressos de l'àrea de Sistemes i Tecnologia van créixer un 10%, 11% en moneda constant;
  • Els ingressos de mainframe System z créixer un 15%; un 54% mesurats en MIPS (millions of instructions per second);
  • Els ingressos de Programari, excloent les operacions de PLM (Product Lifecycle Management), van augmentar un 4%, 6% en moneda constant, un 1% incloent-hi les operacions de PLM;
  • Els ingressos de Serveis van créixer un 2%, 2% en moneda constant
  • Els serveis ja contractats representen 134.000 milions de dòlars, 5.000 milions més en comparació amb el trimestre anterior, 2.000 milions menys en moneda constant,creixement pla interanual.